Algemene voorwaarden
1. Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, behandelingen en transacties tussen GlamourBar 't Gooi en een cliënt waarop GlamourBar 't Gooi deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk wordt afgeweken. Door het maken van een afspraak bij GlamourBar 't Gooi gaat de cliënt akkoord met de algemene voorwaarden zoals op de website van GlamourBar 't Gooi staat omschreven.
2. Inspanningen schoonheidssalon
1. De medewerkers van GlamourBar 't Gooi zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen, in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap, uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
3. De medewerkers van GlamourBar 't Gooi zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De medwerkers van GlamourBar 't Gooi zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
3. Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk, achtenveertig (48) uur voorafgaande aan de afspraak aan GlamourBar 't Gooi melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet nakomt, mag GlamourBar 't Gooi het volledige bedrag van de gemaakte afspraak in rekening brengen zoals deze staat omschreven in de e-mail bevestiging aan de cliënt, ongeacht welke behandelingen gepland staan.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling of €25,- van de behandeling aan de cliënt door berekenen. ( mits anders is vastgelegd )
4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het volledige bedrag van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat wat de wet en jurisprudentie hierover zeggen.
6. GlamourBar 't Gooi in gerechtigd een afspraak te weigeren of beëindigen indien de cliënt zich niet houdt aan huisregels, onveilig gedrag vertoond of voldoende meewerkt.
4. Persoonsgegevens & privacy
1. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze in een klantenbestand.
3. GlamourBar 't Gooi behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. GlamourBar 't Gooi zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
5. Tarieven en Betaling
1. GlamourBar 't Gooi vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon op haar website en salon.
2. De vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen en/of fouten.
6. Aansprakelijkheid
1. GlamourBar 't Gooi is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van GlamourBar 't Gooi is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. GlamourBar 't Gooi is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
3. Resultaten van behandelingen kunnen variëren per persoon en worden daarom geen garanties gegeven op resultaten van behandelingen bij GlamourBar 't Gooi
7. Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen 1 week na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van GlamourBar 't Gooi met foto's.
2. GlamourBar 't Gooi moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandeling gegrond is zal GlamourBar 't Gooi de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. er word geen geld retour gegeven op behandelingen bij GlamourBar 't Gooi.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal GlamourBar 't Gooi het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
5. Indien GlamourBar 't Gooi en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
6. Wanneer de client onjuiste informatie of
8. Garantie
1. GlamourBar 't Gooi geeft geen garantie op de behandeling en producten.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
3. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
• De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt;
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
• De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt;
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9. Geheimhouding
1. De medewerker die volgens contract werkt voor GlamourBar 't Gooi is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die tijdens de behandeling door de cliënt wordt verstrekt.
2. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
10. Beschadiging en/of diefstal
10.1 GlamourBar 't Gooi heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
10.2 De cliënt is volledig aansprakelijk voor schade aan eigendommen van GlamourBar 't Gooi (zoals apparatuur, meubilair, producten en interieur) indien deze schade is ontstaan door toedoen van de cliënt. GlamourBar 't Gooi kan in dit geval de kosten voor herstel of vervanging volledig bij de cliënt in rekening brengen.
10.3 GlamourBar 't Gooi meldt diefstal altijd direct bij de politie. (onderhandelen is niet mogelijk)
10.4 GlamourBar 't Gooi beoordeelt de schade en legt indien nodig, foto's, verklaringen en/of facturen vast om de herstelkosten te onderbouwen. De cliënt wordt hierover geïnformeerd.
10.5 Indien schade is ontstaan door gebrekkige inrichting, onvoldoende waarschuwing of onveiligheid waarvoor GlamourBar ; t Gooi verantwoordelijk is, kan de cliënt niet aansprakelijk worden gesteld.
10.6 Van cliënten wordt verwacht dat zij zorgvuldig omgaan met aanwezige materialen en instructies van personeel opvolgen.
11. Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in GlamourBar 't Gooi te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van GlamourBar 't Gooi het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij GlamourBar 't Gooi wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
12. Online Gedragscode en Reviewbeleid (Smaad, laster en belediging)
Bij GlamourBar 't Gooi streven wij naar een professionele en respectvolle sfeer, zowel in de salon als online. Deze gedragscode geldt voor alle cliënten en bezoekers die online uitingen doen over GlamourBar 't Gooi of medewerkers die werkzaam zijn bij GlamourBar 't Gooi.
1. Respectvolle communicatie
1.1 Cliënten dienen zich te onthouden van beledigende, kwetsende of denigrerende uitlatingen zowel online als offline
1.2 Persoonlijke aanvallen, scheldwoorden of intimidatie richting medewerkers bij GlamourBar 't Gooi worden niet getolereerd.
2. Reviews en online berichten
2.1 Constructieve feedback is toegestaan en welkom.
2.2 Het plaatsen van onjuiste, misleidende of ongefundeerde negatieve uitspraken die de reputatie van GlamourBar 't Gooi kunnen schaden, is niet toegestaan.
2.3 Dit geldt voor alle online platforms, waaronder maar niet beperkt tot:
- Social media (instagram, Facebook, Tiktok, etc.)
- Google reviews
- Marktplaats, forums, blogs en vergelijkingssites
- Whatsapp groepen en andere communicatie kanalen.
3. Juridische bescherming tegen reputatieschade
3.1 Het publiceren van lasterlijke, smadelijke of onrechtmatige uitlatingen kan strafbaar zijn en/of leiden tot civielrechtelijke aansprakelijkheid.
3.2 Indien GlamourBar 't Gooi meent dat er sprake is van reputatieschade, behouden wij ons het recht voor om:
- De klant schriftelijk te verzoeken de uiting direct te verwijderen
- Bewijs vast te leggen t.b.v. juridische actie
- Een rectificatie of uitleg te eisen
- Platformen te verzoeken content te verwijderen
- Schadevergoeding te vorderen voor aantoonbare schade,
3.3 Indien de cliënt weigert mee te werken aan verwijdering, worden juridische stappen genomen.
4. Waarschuwingen en toegang tot de salon
4.1 Bij schending van dit beleid kan GlamourBar 't Gooi de cliënt een waarschuwing geven, toekomstige afspraken annuleren of de cliënt de toegang tot de salon permanent te weigeren
5. Klachtenprocedure
5.1 klachten dienen altijd eerst rechtstreeks aan GlamourBar 't Gooi gemeld te worden via info@glamourbartgooi.nl
5.2 Wij geven binnen 14 werkdagen een inhoudelijke reactie en zoeken naar een passende oplossing.
5.3 Het onmiddellijk online plaatsen van een klacht zonder ons te informeren wordt beschouwd als handelen in strijd met onze voorwaarden.
6. Aansprakelijkheid en bewijslast
6.1 Alle beschuldigingen die online worden geplaatst dienen aantoonbaar waar te zijn.
6.2 De bewijslast voor beschuldigingen ligt bij de plaatser van de content.
6.3 GlamourBar 't Gooi is gerechtigd juridische ondersteuning in te schakelen bij overtreding van dit beleid.
7. Aanvaarding van deze voorwaarden
7.1 Door het afnemen van diensten en/of producten bij GlamourBar 't Gooi verklaart de cliënt zich akkoord met dit beleid.
7.2 Dit beleid is onderdeel van de Algemene voorwaarden van GlamourBar 't Gooi
13. Recht
1. Op elke overeenkomst tussen GlamourBar 't Gooi en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van GlamourBar 't Gooi en zijn ook in de salon beschikbaar.
3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.